Gra edukacyjna łącząca w sobie wiedzę z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych, historię i geografię regionu oraz znajomość dziecięcych biogramów to nieodłączna część projektu „eSzkoła Wielkopolska – Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan”. Nad jej stworzeniem czuwali specjaliści w dziedzinie edukacji, jednak głównymi jej twórcami są uczniowie.  

 

W każdej edycji projektu, po zakończeniu pracy nad biogramami, zadaniem dzieci było ułożenie kilkudziesięciu pytań, których treść nawiązywała do podstawy programowej, wiedzy o ich małych ojczyznach oraz bohaterach, których życiorysy tworzyli.

 

Co roku, w ciągu dwóch miesięcy, uczniowie biorący udział w projekcie, walczyli o cenne nagrody biorąc udział w internetowej rozgrywce. Wystarczyło wejść na dedykowaną platformę, zalogować się i rozpocząć grę.

 

Zasady były proste – wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów. Zawodnicy grali w trzyosobowych zespołach. Na pierwszym etapie wybierali pytania z zakresu wiedzy regionalnej. Ich poziom był zróżnicowany – im trudniejsze pytanie, tym więcej punktów przyznaje się za prawidłową odpowiedź. Jeżeli co najmniej jeden uczestnik zespołu pomylił się, rozpoczynał się drugi etap gry. Tutaj trzeba było rozwiązać bardziej skomplikowane zadanie. Jeśli udało się to dwóm zawodnikom, przechodzili oni do rozgrywki na boisku. Na „murawie” każda poprawna odpowiedź uprawniała uczniów do przesunięcia się o jedno pole w kierunku bramki rywala. 

 

Najlepsi gracze byli nagrodzeni podczas uroczystego zakończenia obu edycji projektu.

 

Wyniki rozgrywki w I edycji projektu:

 

  1.  Łukasz Steckiewicz, Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Jastrowiu – 51 515 punktów
  2.  Patrycja Nawrot, Zespół Szkół w Łęce Opatowskiej – 51 140 punktów
  3.  Oliwia Nowakowska, Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Wapnie – 33 545 punktów
  4.  Paulina Nowakowska, Szkoła Podstawowa nr 8 im. Mikołaja Kopernika w Gnieźnie – 26 826 punktów
  5. Marcelina Śliczner, Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Borui Kościelnej – 19 356 punktów
  6. Wojciech Lewandowski, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Jastrowiu – 19 135 punktów
  7. Adrian Fąferek, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka we Wronkach – 18 116 punktów
  8. Małgorzata Pietrzyk, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Jastrowiu – 17 308 punktów
  9. Natalia Rzewska, Zespół Szkół w Rychwale – 15 417 punktów
  10. Bartosz Mikołowski, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bohaterów Westerplatte w Kępnie – 14 149 punktów

 

Wyniki rozgrywki w II edycji projektu:

 

  1. Sandra Nowakowska, Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Wapnie – 101 165 punktów
  2. Jacek Nawrot, Zespół Szkół w Łęce Opatowskie – 97 600 punktów
  3. Łukasz Czarnecki, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Staszica w Pile – 80 000 punktów
  4. Zuzanna Grewling, Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Wapnie – 74 109 punktów
  5. Filip Woźniak, Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Sadlnie – 73 149 punktów
  6.  Agata Lontzek, Szkoła Podstawowa im. Ignacego Łukasiewicza w Garkach – 69 096 punktów
  7. Jan Ulka, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wielkopolskim – 68 575 punktów
  8. Maciej Garstecki, Szkoła Podstawowa im. Arkadego Fiedlera w Połajewie – 68 461 punktów
  9. Dominika Gruszczyńska, Szkoła Podstawowa im. Arkadego Fiedlera w Połajewie – 68 047 punktów
  10. Gabriela Ulka, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wielkopolskim – 57 983 punktów